Dolci - Torty

WIZYTÓWKA o co zadbać

Jak Cię widzą tak Cię piszą…. Nie zaczynaj szukania klienta, bez odhaczenia naszej checklisty podstawowych zadań, które musisz zrobić. Nie tylko Tobie zaoszczędzi czasu podczas odbierania telefonów czy wiadomości sms oraz
e-mail, ale pomoże także Twoim potencjalnym klientom.

  1. Wizytówka na google – nazwa, adres, numer telefonu, linki do Social Media, link do strony www, aktualne godziny pracy oraz galeria zdjęć. Uporządkuj wszystko na profilu i pamiętaj o tym, aby to odświeżać. Gdy jedziesz na urlop – pamiętaj o tym, aby również na google o tym wspomnieć i zmienić godziny pracy. Aktualizuj galerię zdjęć, bo Twój styl się zmienia. Jeśli masz coś nowego w ofercie, warto również utworzyć tam wpis. Wszystkie te czynności sprawiają, że wyszukiwarka google Cię lubi i będzie Cię wybijać na tle konkurencji.

  2. Facebook – podobnie jak Instagram, o którym zaraz wspomnimy to nasz dziennik i pamiętniczek w jednym.
    To co konieczne:
    – nazwa, kontakt, adres e-mail, adres, numer telefonu
    – opis Twojej działalności. Napisz co robisz, a czego u Ciebie nie ma.
    – napisz swoją opowieść, dlaczego robisz to co robisz. Poszukaj swojej historii. Jeśli klient wejdzie na Twój profil i zobaczy krótki opis, dowie się co robisz, jakie torty wykonujesz lub usługi i od razu będzie wiedział czy masz coś czego on właśnie szuka.
    – opis o tym jak przyjmujesz zamówienia – czy telefonicznie, czy może mailowo, czy może przez formularz przez stronę. Ułatw klientom ścieżkę zakupową.

    Poniżej nasz opis w informacjach. Wyraźnie mamy zaznaczone co robimy, w jakich godzinach jesteśmy otwarci. Podany jest numer telefonu oraz e-mail.

Poniżej natomiast zdjęcie jednej z pracownii, która O MATKO jest czynna całą dobę. Mam nadzieję, że jednak klienci nie dzwonią z zamówieniami o 22:00. Nie ma niestety żadnej informacji co, gdzie, jak, kiedy.

3. INSTAGRAM – w zależności od Twojej grupy docelowej, Instagram może stać się kanałem sprzedaży i zamówień. Jeśli tak jest, to czas o niego zadbać.
Tworzysz swój profil jaką swoją wizytówkę prac.
To co ważne to BIO, czyli opis konta kim jesteś i co można u Ciebie znaleźć.
– nazwa konta
– co robisz
– link do strony
– telefon lub e-mail do zamówień

A jeśli masz jakąś nowość, piszesz bloga i napisałaś nowy artykuł, dobrze dać go w BIO do klikania.

Feed, czyli Twoje zdjęcia. Istnieje wiele kursów jak robić ładne zdjęcia tortów. Jak prowadzić spójny Instagram. Zadbaj o to, aby zdjęcia pokazywały twoje torty i desery oraz produkty z jak najlepszej strony.
Nie musisz mieć studia fotograficznego czy najlepszego aparatu.


Relacje wyróżnione – to miejsce na wyróżnienie Twoich produktów. Inaczej wyglądają torty dla dzieci, torty ślubne czy komunijne. Słodkie stoły lub szkolenia. Stwórz swoją spójną galerię i regularnie je odświeżaj.
Instastory trwa tylko 24h i nie zawsze Twoi klienci je zobaczą, to dodatkowa okazja pokazać to co najlepsze.


4. Strona www – przejrzysta, czytelna, z zakładkami co i jak.
Pamiętaj również, aby Twoja galeria była odświeżana. Na pewno jesteś już na innym poziomie niż 4 lata temu. Może zmieniłaś numer telefonu, ale uciekło Ci, że na stronie również go masz. Sprawdź wszystkie formy kontaktu, literówki, przecinki. Zobacz czy Twoja strona jest akutalna, czy łatwo znaleźć do Ciebie kontakt. Dodaj odnośniki gdzie można Cię znaleźć w sieci – Facebook/Instagram/Pinterest
– nie zapomnij zakładki „o mnie” – to tam umieść opis o tym co robisz, jakich produktów używasz.


A teraz wejdź na swoje kanały i zacznij z nimi porządek. Poświęć chwilę na opis, na dodanie kategorii, na poszukanie i odświeżenie zdjęć w swojej galerii. Po tym wszystkim zobacz nasze wpisy o tym gdzie szukać klienta, a potem od razu jak nie obsługiwać swojego obecnego jak i przyszłego klienta.

Potrzebujesz się skonsultować czy to co poprawiłaś jest dobrze? Umów się na konsultację i zróbmy razem dobrą wizytówkę. 

POWODZENIA!
xoxo, Magda

 

Wróć