GDZIE SZUKAĆ KLIENTÓW
Zacznijmy ten etap od samego początku, bo aby znaleźć klienta musisz wiedzieć kogo szukać. Odpowiedz sobie na pytanie: Kto jest twoim klientem? Musisz wejść w rolę i zastanowić się co robi, co lubi jeść, gdzie chodzi i jak spędza czas. Pomoże Ci w tym mapa klienta.
Przykład: Idealną klientką jest Joasia, która ma 33 lata, 2 córki, męża oraz jest dyrektorką sprzedaży w korporacji. Joasia lubi swoją pracę, wyzwania a czas wolny spędza poza miastem. Razem z dziećmi i mężem wyjeżdżają do swojego małego domku poza miastem. Często chodzi do kina, spotyka się ze swoimi przyjaciółmi i ceni sobie dobre jedzenie oraz jakość. Szukając usług wybiera polecenia znajomych oraz czyta opinie. Często zamawia przez Internet, oszczędzając swój cenny czas.
Kolejnym krokiem, który musisz wykonać przed rozpoczęciem poszukiwania swojego klienta jest uzupełnienie profilu.
Po prostu DAJ SIĘ ZNALEŹĆ SWOIM KLIENTOM. Niby takie oczywiste, ale patrząc nie niektóre profile lub wizytówki
w google, nie każdy dba o to, aby go można było łatwo zidentyfikować. Ułatw swojemu klientowi proces zamawiania oraz zakupów. Przejdź przez tę ścieżkę zakupową sam, daj swoim znajomym, aby ci powiedzieli gdzie widzą błędy,
z czym mają problem. Nie musisz od razu stawiać strony www, ale jeśli prowadzisz Facebooka to koniecznie wypełnił pola z adresem, telefonem, z opisem co robisz i co można u Ciebie zamówić. Przeglądając wiele tortowych profili, nie znalazłam informacji, już na wstępie co mogę zamówić i jak.
No dobrze, uzupełniliśmy swoje wizytówki, wiemy już kogo szukamy to teraz zaczynamy poszukiwania.
1. Influencer lokalny
Drogie cukierniczki i drodzy cukiernicy gdzie zdobywamy najlepsze ploteczki? A no właśnie, u kosmetyczki oraz fryzjerki albo u dentysty. Zlokalizuj takie salony, które są w zasięgu Twojego klienta. Zostaw tam wizytówki lub ulotki, współpracuj z salonami podczas urodzin salonu itd.
Daj się poznać, daj próbkę swoich słodyczy, a zapewniamy, że rozejdzie się to dalej.
2. Targi
Obecność na targach to nie tylko wystawienie się i szukanie klientów, to również budowanie sobie sieci partnerskiej.
3. Polecenia
Szeptany marketing i polecenia to zawsze najlepszy sposób na reklamę. Dbaj o swoich starych, jak i nowych klientów. Dbaj o dobre relacje ze swoimi partnerami jak kwiaciarnie, firmy od projektowania dekoracji, sale weselne, a będą Cię polecać. W tym punkcie podpatrz nasz poprzedni artykuł jak nie obsługiwać klientów, bo ta sama zasada odnosi się również do relacji.
4. Ulotki, wizytówki
Choć ulotki to już trochę przestarzały marketing, to jednak nadal ta forma działa i wraca do łask. Zwróć jednak uwagę na przemyślaną ulotkę, konkretnie, schludnie, nowocześnie.
5. Grupy na Facebooku
Na pewno należysz do wielu z nich. Daj się tam poznać, udzielaj się, komentuj i pomagaj. Zostaniesz zauważona, zostaniesz doceniona. Dziel się swoją wiedzą, nie obawiaj się, że ktoś podkradnie Twój przepis. Tym sposobem budujesz swoją markę i autorytet, że znasz się na rzeczy.
6. Portale ślubne i blogi
Jeśli Twoja pracownia wykonuje takie usługi jak torty weselne oraz candy bary, warto założyć sobie wizytówki na portalach ślubnych. Pary Młode bardzo często korzystają z pomocy takich portali w poszukiwaniu swoich usługodawców. Z drugiej strony możesz poszukać różnych portali ślubnych oraz blogów i przygotować artykuł, który może zainteresować się i pokazać na łamach strony.
7. Sale zabaw, bawialnie
Współpraca z lokalnymi partnerami jak animator oraz bawialnie dla dzieci to doskonała sieć partnerska do pozyskania klientów. Zgłoś się do nich, zaprezentuj swoje próbki i zostaw ofertę
8. Obserwuj co się dzieje w Twoim mieście
Kalendarz świąt i wydarzeń w Twoim mieście to kolejna pozycja do pokazania się i rozpromowania swojej pracowni.
A jeśli nadal masz z tym problem i nie wiesz od czego zacząć, chciałabyś pomocy w tej kwestii – zapraszam Cię na konsultacje biznesową, w której skupiamy się na rozwoju Twojego biznesu.
Trzymam za Ciebie kciuki!