Dolci - Torty

STRATEGIA MARKETINGOWA – czy warto cz.2

W poprzednim wpisie układaliśmy strategię marki. Jeśli przeoczyłaś ten artykuł, wskakuj i nadrabiaj. Gdy już dokładnie określiliśmy nasze cele biznesowe, wiemy kim jest nasz klient i wiemy co sprzedajemy. Ustaliliśmy sobie już jak to sprzedajemy i co klient będzie mógł doświadczyć, to pora zacząć planować nasze działania, by świat o nas usłyszał. No bo plany na papierze same się nie sprzedadzą, prawda?

CELE MARKETINGOWE
Gdy już masz określone i skonkretyzowane cele biznesowe, pora zastanowić się nad priorytetami i zacząć od dokładnego planu realizacji poszczególnych celów. Te działania to są nasze cele marketingowe, czyli takie działania, które przybliżą nas do osiągnięcia celu marki. 

Przykład: 
a) zwiększenie ruchu na stronie przełoży się na zakupy akcesoriów czy kursów online 
b) zwiększenie ilości fanów może przełożyć się na wzrost świadomości marki
itd. 

KOMUNIKACJA
 – czyli gdzie mówisz i jak
Oznacza to wszystkie działania w sieci czy offline, które będą spójne z Twoim wizerunkiem, działalnością i prowadzeniem całego biznesu. Wybierz sposób jak będziesz się komunikować, czy bardziej formalnie czy na Ty, a może będziesz miała jakieś specjalne powitanie? 
Na tym etapie to także określenie jakimi kanałami będziesz się komunikować z Twoimi klientami. Czy będziesz pisać bloga, newsletter, czy będziesz miała kanał na Youtubie. Pomoże Ci w tym ustalenie Twojej grupy docelowej, aby wybrać takie narzędzia, które będą do nich trafiać. 
Więcej o tym jak znaleźć grupę docelową i klientów możesz poczytać w naszym wpisie.

PAMIĘTAJ! W każdej komunikacji oraz w każdym poście skup się na swoim kliencie. Klient nie chce słuchać o Tobie, chce słuchać o sobie oraz korzyściach dla niego.


KOLORY czyli Visual Brand Branding – brzmi egzotycznie, ale uprośćmy to do podstaw.
Na wizytówkach, w postach, zdjęcia tortów, pokazanie Ciebie oraz Twoich detali – wybierz kolorystykę spójną dla Twojej marki. Wybierz elementy, które będą się powtarzać. Zaczynając od logotypu i Twoich materiałów promocyjnych, aż po posty na Social Media.
Nie masz takich zdolności? CANVA to doskonałe, darmowe narzędzie na tworzenie grafik i spójnej komunikacji.  


WYRÓŻNIJ SIĘ – Twoje USP
Wszystko już było, więc wyróżnij się czymś na tle konkurencji. 
Prowadzisz bloga o pieczeniu? Rób live z pieczenia, albo załóż konto na youtubie i tam umieszczaj filmiki.
Pomyśl też o formie – może skupisz się tylko na deserach w 10 minut? 
Robisz torty? Sprawdź swoją konkurencję i wyróżnij się stylem lub dekoracją. Może będziesz robiła tylko torty z kwiatami maślanymi jako Twój znak rozpoznawczy? 
Twoje USP ma kojarzyć się z Tobą, gdy pomyślimy o Twojej marce. Streść w 1 zdaniu z czego chcesz być znana.


CHECK LISTA I PLAN DZIAŁANIA
Stwórz plan działania, aby mierzyć i realizować sobie założone cele.
Przypuśćmy, że masz ustalone kolory, wiesz jak będziesz się komunikować, jak pisać posty, jakie robić zdjęcia.
Wiesz, że skupisz się na takich kanałach jak Facebook oraz Instagram.
Zaplanuj swój harmonogram działań i postów. Pobierz nasz darmowy kalendarz publikacji, który ułatwi Ci komunikację w social mediach. Będziesz wiedziała co pisać, podsuwamy Ci pomysły na posty, aby nie było nudy.

Gdy masz zaplanowane posty, stwórz sobie harmonogram prac – jakie zdjęcia musisz wykonać, czy potrzebujesz dodatkowych grafik itd.
Ułatwi Ci to pracę, zaoszczędzi mnóstwo czasu w tygodniu oraz Twoje działania będą miały uporządkowany charakter. Posty i komunikacja będzie zaplanowana z konkretnymi działaniami, które chcesz osiągnąć.

CHECK LISTA do zrobienia

  • harmonogram postów
  • stwórz szablon odpowiedzi, aby usprawnić zamawianie
  • stwórz FAQ czyli odpowiedzi na najczęstsze pytania swoich klientów
  • mierz statystyki – jakie posty cieszą się popularnością, o której godzinie wchodzą Twoi fani w interakcje i powielaj schemat
  • stwórz plan działania jak pozyskasz nowych klientów

Powodzenia!

Wróć