
ŚLUB W PLENERZE – JAK ZORGANIZOWAĆ UROCZYSTOŚĆ DOSKONAŁĄ
Choć do niedawna kojarzone były głównie z komediami romantycznymi zza Oceanu, dziś ceremonie poza murami Kościoła lub urzędu stanu cywilnego skradły również nasze serca. Jeśli również planujesz taką uroczystość, koniecznie przeczytaj od czego zacząć przygotowania i o jakich elementach nie możesz zapomnieć.
Miejsce zaślubin
Nad morzem, jeziorem, w parku, lesie, a może w industrialnym loftowym wnętrzu? Pomyśl nad tematem przewodnim swojego ślubu i zobacz do jakiego miejsca pasuje on najbardziej. Istotna jest również odpowiednia ilość miejsca oraz łatwy dojazd dla gości. Niektóre miejsca mogą wymagać specjalnego pozwolenia – pamiętaj, aby przed rozpoczęciem przygotowań zwrócić się do odpowiedniego organu np.: władz miasta lub służb nadleśnictwa o udzielenie odpowiedniego zezwolenia.
fot. Maria Kania
Ołtarz
Łuki ślubne i dekoracyjne altany to idealny sposób na stworzenie ołtarza, który stanie się doskonałym tłem dla pary młodej. W uroczystościach w stylu boho i przyjęciach rustykalnych postaw na modele drewniane i delikatne bukiety z polnych kwiatów lub dekoracje
z traw pampasowych. Klasyczne wesela w iście amerykańskim stylu nie obejdą się bez białej altany i dużej ilości róż. W nowoczesnych, industrialnych ślubach doskonale sprawdzą się metalowe instalacje przyozdobione suszonymi palmami, kolorową lub białą gipsówką czy efektownym farbowanym asparagusem. Postawiłeś na glamour? Zdecyduj się na złoty lub srebrny stelaż – ubrany w białą różę, eustomę, hortensję i goździki, zaprezentuje się bardzo elegancko.
fot. Proste Fotografie fot. Proste Fotografie
Przestrzeń dla gości
Przy planowaniu ślubu w plenerze ważne jest odpowiednie zagospodarowanie przestrzeni dla gości. Niezbędne będą tutaj odpowiednie krzesła oraz – jeśli decydujesz się na ślub na otwartej przestrzeni: zadaszenie na wypadek opadów deszczu. Dlatego organizując wesele pod namiotem lub pod gołym niebem, zdecydowanie polecamy poszukać miejsca, które dysponuje już gotowym zapleczem.

Oświetlenie i strefa chillu
Girlandy czy fairy lights dodadzą nie tylko niepowtarzalnego klimatu, ale oświetlą subtelnie namiot, strefę chillu czy parkiet dla gości.
Z kolei owa strefa chillu zyskuje coraz bardziej na popularności. Nie tylko podczas ślubu w plenerze, ale podczas każdej uroczystości. To miejsce gdzie goście mogą porozmawiać w ciszy, nie przekrzykując siebie nawzajem na parkiecie. Poduchy, leżaki, oświetlenie – to co Wam się zamarzy, może się tam znaleźć, aby kącik był przytulany dla Twoich weselnych gości.


Parkiet do tańczenia
Nie ma przyjęcia weselnego bez tańców, a nie ma tańców bez odpowiedniego podłoża. Dlatego warto wynająć na imprezę specjalny drewniany parkiet taneczny. Dobrym pomysłem może być jedynie częściowe zadaszenie parkietu – tak, by jego fragment pozostawał pod chmurką. Doradcy z pewnością pomogą wam wybrać odpowiednie podłoże oraz zadbać o komfort Waszych gości poprzez właściwy układ parkietu. Tańczenie pod gwieździstym niebem i w blasku girlandów to niezapomniane przeżycie. Jeśli nie macie głowy do przygotowania ceremonii od podstaw sprawdźcie również gotowe pakiety kompleksowej organizacji ślubu w plenerze.

Pamiętaj o formalnościach!
Przy organizacji ślubu cywilnego należy pamiętać, aby złożyć odpowiedni wniosek o ślub poza urzędem i dostarczyć go wraz z innymi niezbędnymi dokumentami do zawarcia małżeństwa. Wszystkie informacje możecie znaleźć na stronie -> https://www.gov.pl/web/gov/wez-slub-cywilny
Ważne by wybrane miejsce gwarantowało zachowanie uroczystej formy
i bezpieczeństwo uczestników. Ślub kościelny zorganizowany poza murami kościoła to nie lada wyzwanie, nie jest jednak niemożliwe! Do jego organizacji niezbędna będzie zgoda proboszcza oraz udzielenie dyspensy przez biskupa. Pamiętajcie, że proces ten jest zazwyczaj bardzo czasochłonny, jeśli chcecie wybrać takie rozwiązanie – rozpocznijcie formalny proces nawet rok przed planowaną datą uroczystości.
Łuki ślubne, klasyczne krzesła chiavari i dodatki znajdziesz w Wypożyczalni Blissy. Całą aranżację oświetlenia i parkietów znajdziesz u Light Me. Z kolei organizacją ślubu w plenerze zgodnie z trendami oraz wszelkie wątpliwości z tym związane pomoże Wam z tym z pewnością wedding planner.
My jesteśmy jak najbardziej na tak, jeśli chodzi o takie wesela!

Blissy to firma zajmująca się wypożyczaniem krzeseł, ścianek kwiatowych, dekoracji, kieliszków i mebli. Powstało z myślą o celebrowaniu najważniejszych okazji w otoczeniu pięknych przedmiotów, które sprawiają, że dzień ślubu, urodzin czy baby shower pozostają w pamięci na zawsze! Twórczynią firmy jest Sylwia, która zawsze służy radą w doborze idealnych mebli i dodatków pasujących do motywu.